Bydelsprogram 2023 - 2027

Arbeiderpartiet har sørget for at Alna blir en bedre bydel å bo i. Vi har styrket helsestasjonene, satset på fritidstilbud til barn og unge, fått nytt bydelshus, bedret mattilbudet i barnehagene i Alna og sikret rosa busser til alle over 67 år. Vi har stått i bresjen for viktige prosjekter som områdeløftet på Furuset, og på Trosterud og Haugerud.

Det er fortsatt uløste oppgaver i bydelen vår. Med økende prisvekst i samfunnet er det mange mennesker i Alna som sliter med å få endene til å møtes, og vi ser at forskjellene i samfunnet øker. Dette er en utvikling vi ikke aksepterer, og skal jobbe for å snu.

Det skal være godt og trygt å bo i bydelen uavhengig av funksjonsevne, alder, livssituasjon, etnisitet, livssyn, seksuell orientering og kjønnsidentitet. Alna skal være en rasismefri bydel. Radikalisering og ekstremisme må forebygges. Barn skal ha trygge og gode oppvekstsvilkår, og Alna skal være en god bydel å bli gammel i. Alna skal være trivelig, med lekeapparater, sitteplasser, planter og trær. Torg og møteplasser skal oppgraderes. Veier skal sikre framkommelighet for gående, syklister og rullestolbrukere. Skoleveier må være trygge.

Du kan lese hele vårt program for 2023 - 2027 her:

Bydelsprogram 2023 Alna Arbeiderparti.pdf 138,1 KB